Popratni program

RADIONICA MEDIA DESK HRVATSKE

srijeda, 07. travnja s početkom u 10 sati, u Polukružna dvorana Teatra &td

Predstavljanje Programa MEDIA 2007 s naglaskom na dobre i loše strategije prilikom ispunjavanja prijavnice na natječaj za potporu za razvoj projekata

O tome koji sve postoje mehanizmi funkcioniranja i smjernica Programa, koja je uloga MEDIA deska Hrvatske te kako uspješno ispuniti prijavnicu na natječaj za potporu za razvoj projekata, govorit će Martina Petrović, voditeljica MEDIA deska Hrvatske.

ZLATNI OKTAVIJAN ZA ŽIVOTNO DJELO

Nagrada Hrvatskog društva filmskih kritičara

Dobitnica: RADOJKA TANHOFER

srijeda, 7. travnja u 21 sat, MM Centar

Radojka Tanhofer, pionirka filmske montaže u Hrvatskoj, nakon nekoliko nagrada za životno djelo, ove je godine dobila i onu hrvatskoga društva filmskih kritičara, Zlatnoga Oktavijana. Tu je nagradu, kao uostalom i one ranije, Radojka Tanhofer zaslužila ne samo stoga što je, počevši vrlo mlada, netom nakon Drugog svjetskog rata, bila jedna od začetnika montažne profesije u nas, već i stoga, i to ponajprije, jer je kao montažerka u praksi pokazivala visoke standarde svoga rada kako u klasičnim montažnim rješenjima, tako i u estetski osebujnijim montažnim strukturama, bilo kad se bavila rješenjima montažnih prijelaza u kontekstu kontinuirane montaže, bilo kad je rješavala probleme eliptičnoga povezivanja autonomnih scena i sekvenci ili pak probleme asocijativnog povezivanja kadrova u montažnim sekvencama, u nizu naslova kako što su od cjelovečernjih Plavi 9, Koncert, Djevojka i hrast, Opsada, Nije bilo uzalud, Samo ljudi, H 8…, Osma vrata, Tri Ane, Abeceda straha, Dvostruki obruč, Rondo, Protest, Kad čuješ zvona, Bablje ljeto, Lov na jelene, Kuća, Povratak, a od kratkometražnih Dubrovnik, Samotno otočje, Crne vode, Klesari. Upravo zbog osjetljivosti za cjelinu filmskoga djela i izlaganja Radojka Tanhofer nije ostala tek vrhunski „tehničar“ i „profesionalac“ premda su to već dovoljni komplimenti, već je montažu učinila kreativnim prinosom stvaranju filma, sukladnim režiji ili kameri, a kadikad i značajnijim. Naposljetku, podjednako je nemjerljiv doprinos Radojke Tanhofer u pedagoškom sveučilišnom radu, kao utemeljiteljice praktične sveučilišne nastave filmske montaže i kao zahtjevne, ali fleksibilne i otvorene profesorice, ključne figure u profesionalnom obrazovanju ali i benevolnetne savjetnice u profesionalnom osamostaljivanju niza danas aktivnih naraštaja montažera, potvrdivši se i time kao jedna od ključnih osoba hrvatske kinematografije. (Bruno Kragić)

H – 8

igrani cjelovečernji

1958. c/b 2850 m, Jadran Film

Redatelj: Nikola Tanhofer; scenaristi: Tomislav Butorac, Zvonimir Berković; direktor fotografije: Živko Zalar; montažerka: Radojka Tanhofer

Glume: Andro Lušičić, Antun Nalis, Antun Vrdoljak, Boris Buzančić, Đurđa Ivezić, Fabijan Šovagović, Ivan Šubić, Ljubica Jović, Marija Köhn, …

Sadržaj: Vozač nepoznatog putničkog automobila prouzrokovao je sudar autobusa i kamiona, te bježi s mjesta nesreće ostajući zauvijek progonjen svojom kasnije probuđenom savjesti. Sudbine putnika upoznaju se kroz njihove osobnosti.


SJEĆANJE NA VEDRANA ŠAMANOVIĆA

petak, 9. travnja u 20 sati, MM Centar

Meeting Alice – in memoriam Vedranu Šamanoviću

Ona odlazi na spavanje. Na granici, odgađa prelazak na drugu stranu gdje je doista sve moguće. Tek na pola je tu, na pola je sad, na pola je svjetlo, a na pola je mrak. Odlazak Vedrana Šamanvića predstavlja gubitak za hrvatsku kinematografiju. Ponikao je u kino klubu Split gdje se inficirao filmski stvaralaštvom do te mjere da je težio usvojiti sve tajne filmskog umijeća. Prvi Šamanovićevi autorski filmovi izlazili su na ekran kao jasni signali ne samo medijske/fotografske nego i humanističke i poetske osjetljivosti na svijet oko sebe, a osobito prianjanja uz redukcionističku tradiciju eksperimentalnoga filma. Bile su to najprije igrane improvizacije, filmovi atmosfere (Vremena za kavu, 1996) i fotografski videoeseji (Vela Luka), potom minijaturne (jednominutne) minimalističke refleksije o ratu i/ili smrti (Dani preživjelog ratnika, 18–11 i Put u raj), a poslije i opservacijski dokumentarci, katkad s metodološkom injekcijom strukturalnog filma. Meeting Alice (1999) u produkciji KK Zagreb ili Maturanti i plesači (2008), dokumentarac iz novije profesionalne produkcije, umjerenije su varijante te orijentacije. Radikalnu svakako predstavlja Neurotic Dancers (2000), kojim Šamanović tjera gledatelja da se promatrački/voajerski disciplinira, time što mu nudi tek jedan jedini prizor – prostora ispred slike izložene u galeriji – u kojem, upravo suprotno i krajnje ironično vlada gledateljska neuroza, nemir, nedisciplina. Dok će fiksaciju u jednom kadru humorno varirati i u zabavljačkom kontekstu, režirajući primjerice videospot za Šomazgon, problem podijeljenosti percepcije/slike svijeta kao odraza konstitucije ljudskog vida (i tijela) tematizirat će u sedmodijelnom filmu Grad, gradovi (2004). Podupirući strukturalni obrazac, Šamanovićeve slike i jukstapozicije slika postavljaju pitanje: Kako bi izgledao svijet kada bih naizmjenično otvarao i zatvarao oči, kada bi ruke mogle vidjeti, kada bih upravljao tuđim riječima…?

S obzirom na predanost temeljnom snimateljskom umijeću i (meta)medijsku radoznalost koju redovito prati pomno fotografsko komponiranje slike, nerijetko sa začudnim efektima, nije nikakvo čudo da su se za Šamanovića kao direktora fotografije proteklih desetak godina otimali redatelji različitih profila, orijentacija i poetika. Ime mu se nalazi na špicama najuspješnijih kratkometražnih i cjelovečernjih filmova toga razdoblja. U njima dokazuje da je dorastao različitim redateljski postavljenim zadaćama – od ‘najjednostavnijeg’ fiksiranja u perfomerskom videu Tanje Dabo Dobrodošli te raznih varijanti kružnoga kretanja kamere u Gotovčevu Glenn Milleru 2000, preko reakcije na zatečenu (Polusestra, Ljiljana Šišmanović, 2005; Sam, Miroslav Mikuljan, 2008) ili namještenu i isprovociranu situaciju (Od jutra do mraka, Dražen Žarković, 2005) u dokumentarcima, do kratkih (Gospođa za prije, Miroslav Sikavica, 2007) i dugih igranih filmova. U tom posljednjem i najreprezentativnijem pretincu, radeći od početka s Ognjenom Sviličićem, povremeno sa Žarkovićem, sve češće s Tomislavom Radićem, Šamanović se nije samo prilagođavao stilskim kodovima različitih redatelja, nego ih je na neki način nadopunjavao, bilo da je riječ Žarkovićevim blago grotesknim pogledima na malomišćanski Mediteran (Trešeta, 2006), o Sviličićevu humornom suprotstavljanju ruralnog (balkanskog) i urbanog (Da mi je biti morski pas, 1999, Oprosti za kung fu, 2004) ili o fingiranju filma istine kamerom iz ruke (Što je Iva snimila 21. listopada 2003?, 2005) i hermetičnom intimizmu u Radića (Tri priče o nespavanju, 2008). Sasvim sigurno, a tome se vjerojatno ne bi protivili ni redatelji, Šamanovićevu pronicavu i kreativnu objektivu i ovdje bi trebalo pripisati barem dio autorstva. (Diana Nenadić)

GRAD, GRADOVI

Produkcija: HFS, 2004., 15′

Redatelj, scenarist, direktor fotografije: VEDRAN ŠAMANOVIĆ

Sadržaj: Tek minimalni pomak postojeće stanje može promijeniti i pokrenuti sasvim drukčiji slijed događaja… Svijet se može gledati i iz drugog kuta…


KNJIŽEVNI SALON

Srijedu, 7. travnja u 20 sati u prostoru kafića Teatra &td

Književni salon SC-a i 19. Dani hrvatskog filma ugostit će hrvatskog književnika Damira Karakaša. Književni salon SC-a, uz potporu Kulture promjene, vodi i moderira Marko Pogačar.

MARKET IDEJA

pitch forum

četvrtak, 8. travnja od 11h do 15h u Polukružna dvorana Teatra &td

Market ideja, je jednodnevni pithing forum čiji je cilj potaknuti suradnju autora, tvoraca ideja i producenata, odnosno producentskih kuća.Na Market se mogu prijaviti režiseri/autori sa idejom audiovizualnog projekta bez ograničenja formata ( igrani, dokumentarni, TV projekt…). Ideje će biti prezentirane u vremenskom razdoblju od 10 minuta (uključujući vizualne materijale) , nakon čega producenti imaju pravo 5-10 minuta postavljati pitanja. Nakon prezentacije, producenti će imati mogućnost direktne komunikacije sa autorima njima potencijalno zanimljivih ideja. Pokretanjem ovog foruma otvorila bi se nova mogućnost filmskih i tv suradnji baziranoj na kvaliteti projekta. Producenti bi mogli otkriti alternativni put dolaženja do projekta te se uvjeriti u količinu i kvalitetu ideja u tekućoj godini.

KRV

Kućni reklamni video

četvrtak, 8. travanja, u 20h u kafić Teatra &td

Dosta vam je dosadnih, napornih, seksističkih, zastarjelih i loše sinkroniziranih reklama koje vam prekidaju omiljeni program?!Kultura promjene Studentskog centra ponovno je otvorila natječaj za KRV – Kućni Reklamni Video. Pozvali smo sve zainteresirane da snime reklamu. Kao i uvijek, KRV stavlja ideju ispred kvalitete vašeg reklamnog videa.


PREDSTAVLJANJE KNJIGE

petak, 9. travnja u 13 sati, Klub SC

Mate Ćurić

KINO PISTOLA

ogledi, kritike, eseji, polemike

(MH Pula, 2010.)

Dodatnu intrigantnost ovoj knjizi daju i polemički tekstovi kao podsjetnici na neke davne prijepore, možda već potisnute iz sjećanja, ali koji govore o svojemu autoru da on svoju kritičarsku vokaciju nije shvaćao statički, nego aktivistički. Nije se libio otvoreno suprotstaviti tamo gdje je po njegovu shvaćanju povučen krivi potez, bez obzira radilo se o vlasti, autoritetima ili kolegama. Ta njegova predanost interakciji u praćenju aktualnih zbivanja u filmu i kulturi dodaje vrijednost i zanimljivost njegovim napisima, jer nisu tek svjedočenja slučajnog suvremenika povijesnih zbivanja, nego ga otkrivaju i kao angažiranog subjekta filmske povijesti…(Dr. Ivo Škrabalo)

KRITIČNI DANI

radionica filmske kritike

Hrvatski redatelji nerijetko se žale da domaća kritika nedovoljno pozornosti posvećuje hrvatskome filmu; kada to čini, uglavnom ga olako otpisuje. Kritičari, strahujući za budućnost i svrhu svoje profesije, žale se pak na stalno smanjenje medijskog prostora namijenjenog kritici, pa su im zato i komentari domaćega filma često površni, ocjenjivački, ali ne i interpretativni. Unatoč nezadovoljstvu jednih i drugih, filmovi se snimaju sve više, a želja novih generacija da sudjeluju u njihovoj evaluaciji i interpretaciji nije ništa manja. Pitanje je samo kako pristupiti filmskom djelu i kritičkom zadatku a da krajnji rezultat ne nalikuje na obračun „piskarala“ s „umjetnikom“, nego na procjenu utemeljenu na argumentima i „tvorbi značenja“.

Kao „izlog“ hrvatske kinematografije, Dani hrvatskoga filma oduvijek su mjesto vrlo burne kritičke reakcije na recentnu produkciju. Ove godine, zahvaljujući „Kritičnim danima“, postaju i mjesto gdje će mladi filmofili „kritičkoga uma“, u bliskom susretu s hrvatskim filmovima svih vrsta, svladavati temeljne kritičarske „rutine i prakse“ kako bi krenuli u spisateljsko komuniciranje vlastitog doživljaja i tumačenja filma.


IMPROVIZIRAJUĆI S FILMOM

radionica eksperimentalnog filma

Vježbajući, improvizatori se pripremaju da donose odluke i stvaraju u realnom vremenu. Za vrijeme snimanja na terenu promijenjene okolnosti mogu radikalno izmijeniti namjere snimatelja. Slično improvizatorima, ne-fikcijski filmaši moraju moći donositi brze i sigurne odluke u trenutku. Prvotni cilj radionice je kreirati atmosferu koja potiče studente na vježbanje. Za vrijeme snimanja na odabranim lokacijama u Zagrebu studenti će raditi direktno s instruktorom. Radionica će također obuhvaćati relevantna predavanja, projekcije filmova, pregled opreme te individualne konzultacije za pregled portfolija.

Predavač je ugledni svjetski eksperimentator Robert Fenz.


Fakultet elektronike i računarstva – FER

prezentacija i instalacija

U suradnji s Fakultetom elektronike i računarstva (FER) održat će se prezentacija o stereoskopskoj 3D tehnologiji snimanja, a posjetitelji će moći uživati i u audiovizualnim instalacijama postavljenim u prostorima SC-a.

Sposobnost razumijevanja trodimenzionalnog (3D) prostora i objekata koji se u njemu nalaze važno je svojstvo čovjekovog sustava za vizualnu percepciju. Tehnike i uređaji za 3D vizualizaciju oduvijek su bili predmet interesa radi velikog broja primjena. U predavanju će biti prezentirani principi 3D stereo vida i osnovne tehnike i uređaji za 3D stereo vizualizaciju i 3D snimanje. Bit će prezentiran pregled primjena 3D vizualizacije u raznim područjima uključujući virtualnu i proširenu realnost, tehničke i znanstvene vizualizacije, te filmsku industriju.

Voditelj projekta je profesor Sven Lončarić.


SKATE POOL KINO

izložba skate fotografija i projekcija skate filmova

Petak, 9. travnja, 18 sati
Ovaj program započinje otvaranjem sretne kuće i stalne postavke izložbe skate fotografa : Branka Banjca, Andia Kuljiša, Kristijana Smoka, Mire Petkovića, Sergeja Vutuca te mnogih Zagrebačkih street artera koji su oslikali sretnu kuću.
Od 20h započinje projekcija hrvatskih skateboard filmova na skate skulpturi.

“Hrvatine” Režija i montaža : Max Drach

“Cronika” 2004 Režija i montaža: Saša Đurašević

“Kolaž” 2007 Režija i montaža: Saša Đurašević

“Fields” 2008 Režija i montaža: Krunoslav Dundović

“Vajt” 2009 Režija: Nikola Strašek

“Skate forever” 2009 Režija: Dragan Đokić
PREMJERA: dokumentarni kratkometražni film “Sretna kuća” i još mnogi amaterski skate filmovi iz cijele hrvatske
AFTER Party unutar Sretne kuće uz plesne zvukove Dj. Agregata i gostiju.

Skate pool kino će se održati u Sretnoj kući i Skulpturi SC-a.

Povežite se s Danima!
facebook
Kult
dashed
Organizatori
Studentski Centar
univerzitet zg
Radio SC
Muzički Salon
Teatar ITD
Klubvizija
dashed
Sponzori
Sponzori
i&i
FUJI FILM
Kapetanović
Tuborg
Paprenjak
dashed
Medijski pokrovitelji
Vjesnik
Globus
Net.hr
Filmski.net
Kulturpunkt.hr
Filmovi.hr
mojzagreb.info
playomania
Fak-tvojfilm
dashed
Partneri
Hrvatski Filmski Savez
Hrvatski Filmski ljetopis
Kino klub Zagreb
dashed
Zahvala
MaXima film
Zagreb film
bonobo
dashed
Uz potporu
Havc
Gradski ured